Ádventi lelkinap - 2024. dec. 14.
December 14-én szombaton, LELKINAPOT tartunk az egész közösség számára 16-19 óráig. Ugyan a szombati munkanap miatt csak rövid idő áll rendelkezésünkre, de 16-18 óráig korosztályos programokon vehetünk részt, majd 18 órakor közös szentmisével zárjuk a napot.
Arra hívunk, hogy a szemlélődő imádság útján kerülj közelebb a Szentháromságos egy Istenhez, adj időt és teret a vele való kapcsolatnak.
Ebben próbál segíteni ezen a héten minden nap közzétett rövid üzenet, illetve videó, amelyeket alább találhattok.
A szombati napon pedig Hidas J. Zakariás bencés oblátus jön el hozzánk, hogy bevezessen minket a szemlélődő imába, ami a Szentháromsággal való közösségbe kerülés útja.
Hidas J. Zakariás bencés oblátus 1970-ben született, eredeti végzettsége jogász, később teológus diplomát és mentálhigiénés segítő képesítést szerzett. Bencés oblátus. 2018-ban Tatabányán keresztény közösségi házat és könyvesboltot hozott létre Élesztő Ház néven, ahol egyéni lelki segítséget nyújt és szemlélődő imacsoportokat vezet.
NAPI ÜZENETEK A FELKÉSZÜLÉSHEZ
HÉTFŐ
Minden imádságunkat és a szenetmisét "az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében" kezdjük el.
Bár hitünk egyik alapvetése, hogy az Isten Szentháromság, mégsem tudjuk ezt szavakkal megmagyarázni, mert egy titok. A történelem során nem csak szavakkal, hanem ikonfestéssel is próbálták Istent kereső emberek kifejezni ezt a misztériumot. Ezek közül a leghíresebb Andrej Rubljov orosz szerzetes Szentháromság ikonja.
Nemeshegyi Péter SJ erről az ikonról ebben a videóban beszél:
https://www.youtube.com/watch?v=kCVJOeiCINY
KEDD
"A Szentháromság művei osztatlanok, a háromság lényege is osztatlan, a három isteni személy elválaszthatatlan és elválaszthatatlanul munkálkodik.
- Az Atya az, akitől minden van;
- a Fiú, aki által minden van;
- és a Szentlélek az, akiben a Fiú és az Atya egymás közötti szeretete van.
A Szentlélek az újjászületés és a megújulás szentségében, a keresztségben bejut az emberi lélekbe és azt önmagával hasonlóvá teszi.
Isten azonban nem úgy van jelen az emberben, mint dolgokban, hanem amennyiben az ember minél jobban ismeri és szereti őt, annak inkább van benne a kegyelem által, mint templomban. Így tehát Isten egészen bensőséges és a maga nemében egyedüli módon van jelen az emberben. Ez a csodás kapcsolódás, amit inhabitationak, benne lakásnak nevez a hagyomány, a teljes Szentháromság jelenlétének isteni működése révén valósul meg: "Hozzámegyünk és szállást veszünk benne." A szemlélődő ima során az ember, a benne a keresztség szentségében részesülés óta állandóan lakástvevő, az inhabitatio révén benne lakó Isten, a Szentháromság közösségébe kerül." (Hidas J. Zakariás testvér)
Hidas J. Zakariást testvér a szombati lelkinapon erről a szemlélődő imáról fog tanítani, ami által a Szentháromság közösségébe kerülhetünk.
J. S Bach Szentháromság Vasárnapjára írt kantátája: https://www.youtube.com/watch?v=VLJ5wHezHzA
SZERDA
Mindannyian vágyunk a szeretetre és vágyunk arra, hogy közösséghez tartozzunk (egy családhoz, egy baráti társasághoz, egy nemzethez). De ugyanígy vágyunk az egységre másokkal, azaz békében lenni másokkal. Mégis egyiket sem érezzük teljesnek életünkben.
Ezek a mély alapvető emberi vágyak abból fakadnak, hogy Isten képmására vagyunk teremtve. Az Isten pedig Szentháromság, ahol tökéletes a szeretet, megvan a közösséghez tartozás és az egység.
Bábel Balázs püspök atya tanítását a Szentháromság hittételéről itt tudod meghallgatni: https://www.youtube.com/live/EBgC1ZOg1ck?t=2146s
CSÜTÖRTÖK
Minden szeretetkapcsolat alapmintája a Szentháromság belső viszonyrendszere, amely:
- ingyenes,
- kölcsönös,
- bensőséges,
- áldozatos,
- őszinte,
- bizalommal teli,
- hűséges,
- feltétel nélküli,
- áttetsző.
Ez jellemzi Istenhez való viszonyodat?
Eucharist együttes éneke a Szentháromságról: https://www.youtube.com/watch?v=7eVQCtEHIAI
PÉNTEK
Készüljünk csenddel a nagy csendre!
Csendes éj Betlehemben.
30 évnyi csend Názáretben.
Majd 40 nap csend a pusztában.
A hegyen imádkozás csendje.
Hallgatás Pilátus előtt.
A néma Bárány, akit leölni visznek.
A kereszt megrendítő csendje, a sír üres csendje.
Csendes feltámadás.
Az Atya a csendben elmondja nekünk az Ő megtestesült, szenvedő, meghalt és föltámasztott Igéjét, és a Lélek Jézus fiúi imájának részeseivé teszi a szemlélődő imádságban az embert.
Hallgasd meg Hidas J. Zakariás gondolatait a csendről: https://fb.watch/wj4SdRKE-W/